.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد:جلسات سیاسی دنیا بی‌خاصیت است

رئیس جمهور با بیان اینکه اندیشه سرمایه داری موجب بروز مشکل آب شده است، گفت که صدها جلسه سیاسی در دنیا برگزار می‌شود که حاصلی برای بشریت ندارد.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور طی سخنانی در اجلاس بین‌المللی آبیاری و زهکشی که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور میهمانان داخلی و خارجی در این اجلاس را گرامیداشت و گفت: موضوع کار شما یعنی آب به یک معنا این موضوع مهمترین موضوع بشری است.

وی ادامه داد: خداوند متعال عالم را برای انسان خلق کرد و شرایط را به گونه‌ای در تعادل قرار داد که انسان بتواند یک زندگی سعادتمند، آرام و مرفه را برنامه‌ریزی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند همه نیازهای بشری را در حدی تعبیه کرده است، اظهار داشت: روشن است که از بین امکاناتی که خداوند متعال برای زندگی انسان خلق کرده آب عنصر محوری است و همه حیات در کل هستی وابسته به آب است.

وی آب را مظهر پاکی، نشاط، شادابی و تلاش دانست و تصریح کرد: در بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و بلکه در همه آنها آب مقدس است چرا که پایه و مایه حیات انسان است.

وی افزود: تصور دنیای بدون آب، انسان را به تصدیق دنیای مرده و بی‌تحرک منتقل می‌کند.

رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه با وجود اینکه خداوند متعال منابع لازم را برای همه انسان‌ها در تمام عالم جهت ایجاد یک زندگی سعادتمند قرار داده است پس چرا دچار مشکل هستیم آیا زمین معادن آب کم دارد، خاطرنشان کرد:‌ فکر نمی‌کنم کسی باور داشته باشد که کمبود آب داریم اما مشکل از کجاست.

احمدی‌نژاد افزود: در بعضی نقاط دنیا خشکسالی سنگین و در بعضی نقاط دیگر سیل‌های پی‌درپی و نابودکننده را شاهد هستیم.

وی گفت: حجم آب موجود در طبیعت برای زندگی متعادل و سعادتمند همه انسان‌ها و برای همه نسل‌ها کافی است. اما مشکل کجاست؟

وی یادآور شد: 100 یا 200 سال قبل مشکلی به نام محدودیت منابع آب و یا توزیع نامناسب منابع آب وجود نداشت و شاهد بحران آب نبودیم اما امروز بحران آب جدی است و اتفاقاتی می‌افتد که همه نگرانیم پس علت چیست؟ به اعتقاد بنده علت را باید در 2 جا جستجو کرد.

رئیس جمهور دخالت مخرب نامحدود در طبیعت را دلیل اول ورود بحران آب دانست و خاطرنشان کرد: مصرف انرژی‌های فسیلی روزافزون است و چرخه آب و هوا را دچار اخلال کرده است.

احمدی‌نژاد افزود: دلیل دوم وجود بحران آب استفاده نامناسب و اسراف‌گونه از همه منابع و بخصوص آب است اما این دو دلیل از کجا بوجود آمد.

وی ادامه داد: این دو علت تابع یک علت واحد است. در 100 سال اخیر که اندیشه سرمایه‌داری به بخش‌های وسیعی از جهان حاکم شده سرعت دخالت در طبیعت و تخریب و آلودگی طبیعت و خروج چرخه آب و هوا از حد تعادل بیشتر شد و گسترش یافت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ریشه مشکل را باید در اندیشه مصرف‌گرا و سوداگری و سودپرستی دنبال کرد، گفت: 25 درصد آلودگی‌های محیطی توسط یک کشور ایجاد می‌شود. کشوری که حداکثر 5 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است. اما وقتی از آنها می‌خواهیم سیستم‌های تولید خود را اصلاح کنند، با استفاده از قدرت سیاسی تقاضای همه ملت‌ها را رد می‌کنند. برای اینکه دنبال سود نامحدود هستند و تغییر سیستم‌ها افزایش هزینه و کاهش سود را به دنبال دارد. از همین رو به آن تن نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: آنها برای سود بیشتر یک مسابقه بی‌پایان مصرف را در دنیا سازماندهی کردند. برای مصرف بیشتر تبلیغات می‌کنند بدون اینکه برای مدیریت منابع طبیعی و حفظ و توزیع مناسب آب برنامه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اجلاس بین‌المللی آبیاری و زهکشی گفت که معتقدم درمان اساسی مشکل آب و سایر مشکلات بشری تغییر اندیشه و نظام حاکم بر جهان است چرا که تا زمانی که اندیشه سرمایه‌داری بر دنیا حاکم است مسابقه برای مصرف تخریب محیط ادامه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در یک کشوری سالانه هزار تن مواد آلاینده طبیعت منتشر می‌شود اما برنامه‌های محدودکننده کمتر از یک صدم آن است و همه ساله با سرعت بسیار بالا حجم مواد آلاینده اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ درمان اساسی آن است که ما از ریشه مصرف و دخالت در طبیعت را کنترل کنیم. یعنی باید یک اندیشه و نظامی بر جهان حاکم شود که آب و طبیعت را مقدس بپندارد و بین طبیعت یک رابطه متقابل حیات و زندگی و نشاط را تعریف کند. که البته مبنا و ریشه آن باید عدالت باشد.

احمدی‌نژاد گفت: تا زمانی که نظام ناعادلانه است و عده‌ای قلیل اصرار دارند با تخریب محیط و روابط بین انسان‌ها سود بیشتری کسب کنند، تلاش‌ها به نتیجه واقعی و نهایی نخواهد رسید.

وی گفت: گام اول در این راه تلاش برای تغییر اندیشه و نظام حاکم بر جهان است که از طریق آن نظام تخریب طبیعت کنترل شود و در این راه شاید لازم باشد همه ما برای تغییر این نظام فریاد زده و تلاش کنیم صرف‌نظر از ملیت‌ها و زبان‌ها. چرا که محیط طبیعی متعلق به همه ما است.

رئیس جمهور در همین زمینه یادآور شد: کار دوم تلاش برای مدیریت مصرف میدانی آب است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به طور عمومی امروز در محیط اقتصادی کشاورزی نمی‌تواند با بخش صنعت و خدمات رقابت مؤثری داشته باشد، اظهارداشت: دولت‌ها باید به تغییر روش‌های آبی در کشاورزی کمک کند که علاوه بر این کار آموزش عامل بسیار مهم و مؤثری است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر شیوه آبیاری گفت که یک باور عمومی در بین همه کشاورزان در دنیا وجود دارد که تصور می‌کنند آب بیشتر معادل محصول بیشتر است و این تصور اشتباه است بنابراین اگر آموزش ما همین باور غلط را اصلاح کند یک گام به جلو است.

رئیس جمهور ادامه داد: شیوه‌های جدید آبیاری را معرفی کنیم که خوشبختانه و بسیاری از کشورها این کار شروع شده است و ما در ایران بنا داریم در برنامه 5 ساله همه زمین‌های کشاورزی آبی را تحت مدیریت آبیاری جدید تنظیم کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در هر کشوری تجربیات منحصر به فردی در بخش شیوه‌های آبیاری وجود دارد که این تجربیات هم است که می‌تواند مبادله شود، گفت: استعدادهایی که خداوند در طبیعت قرار داده برای زندگی بی‌نهایت است و هنوز کمتر از یک درصد از آن استعدادها کشف شده است.

وی ادامه داد: در هر کشوری اگر اندیشه ها را فعال و مشارکت عمومی را سامان دهیم جهت مدیریت مصرف آب خواهیم دید خلاقیت‌های فراوانی بروز خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین در قسمت پایانی سخنان خود از سازمان ICID بخاطر کارهای ارزشمند و تلاش هایش جهت مدیریت آب تشکر کرد و اظهار داشت: هر کس برای مدیریت آب تلاش کند در حقیقت برای حیات انسانی تلاش می‌کند و این کار مقدس است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید یک فضایی را جهت تبادل تجربیات ایجاد کنیم، اظهار داشت:‌ایران آمادگی دارد در این تبادل تجربیات همکاری کامل داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین گفت:‌امروز هر کسی در هر کجای دنیا اندیشه ابتکاری را ارائه دهد و مدیریتی را اعمال کند که یک لیتر آب بهتر و مناسب‌تر مصرف شود، حتما از اندیشه مقدس است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: صدها جلسه سیاسی در دنیا برگزار می‌شود که حاصلی برای بشریت ندارد اما این اجلاس از همه اجلاس‌های سیاسی که در دنیا برگزاری می‌شود مهمتر و آثار آن ماندگار است./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد علوی 28 مهر 1390
تورو خدا سواد علمی رئیس جمهور و بحث وسیع ایشون رو نگاه کنید
خدا حفظش کند ایشالله
م علوی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.